Call center to bardzo specyficzny rodzaj pracy polegający na telefonicznej obsłudze klienta przy połączeniach przychodzących, lub też na sprzedaży telefonicznej różnych usług ludziom, do których się losowo wybiera numer. Jedna i druga praca wymaga pewnych umiejętności, które mogą popłacać w tym zawodzie. Podstawowa umiejętnością jest ciekawy głos i charyzma zachęcająca do dalszej konwersacji. Bez tego nie ma szans na osiągnięcie porozumienia z klientem i na sprzedanie mu jakiejkolwiek usługi, której sprzedaż będzie korzystna również dla nas. Dla wielu młodych i ambitnych osób praca w świętokrzyskim w jednym z call center może być bardzo dobrym pomysłem na zarobienie pierwszych poważnych pieniędzy. Praca ta polega na wykonywaniu telefonów lub odbieraniu ich przez cały ośmiogodzinny dzień pracy. Nie każdemu może ten system odpowiadać, jednak jest wiele osób, którym pasuje możliwość spędzania dnia w klimatyzowanym biurze przy komputerze i dostawania za to pieniędzy. Klienci większości call center to poważne, wielkie korporacje, które oferują bardzo dobre wynagrodzenie za sprzedawane klientom usługi. Jednak do tej pracy potrzeba wiele zaangażowania osobistego – klient musi czuć, że to co mu oferujemy nie jest zwykłą marketingową zagrywka, ale że polecamy mu swój produkt z całego serca i naprawdę uważamy, że jest to korzystna dla niego oferta. Mamy szansę zrobić karierę w call center, jeśli będziemy występowali w charakterze doradcy i przyjaciela, a nie tylko natrętnego sprzedawcy.